Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Szelepek és alkatrészei

Rendezés:

A szelepgumi előnyei és hátrányai

Otthoni felhasználás szempontjából elvétve ugyan, de szükség lehet szelepgumi cserére. A hagyományos (Dunlop) szelep előnye és hátránya egyaránt az egyszerű felépítésből adódik. A régi kerékpárok egytől-egyig ilyen szelepekkel voltak szerelve. Új kerékpárok esetében gyakorlatilag már nem is lehet ezzel a változattal találkozni. Nem csoda, hiszen elég sok baj van ezzel a konstrukcióval. A karbantartás szempontjából érthető, hogy biztosítani kell a mozgó alkatrészek, főként a hajtás részeinek a megfelelő kenését. De, hogy még a szelepgumival is babrálni kelljen…, az már tényleg felesleges. Viszont a rugós szeleptű hiányából adódóan, a hagyományos szelep felépítése tulajdonképpen egy csőre ráhúzott gumidarabból áll.

Ha a szelepgumi egy idő után elfárad vagy megsérül, akkor cserélni kell, mert leereszt a kerék. A cserét követően ismét jó lesz minden? Egyáltalán nem, mivel ez az a szeleptípus, ami a legtöbb hátránnyal rendelkezik. Minden pumpa lenyomás nehezebbé válik, mivel egyre jobban szorul a tűre ráhúzott gumidarab, ezáltal nő az ellenállás. Ez a kivitel lehetetlenné teszi a korrekt nyomásmérést, mivel a szelepgumi azonnal lezár, ahogy befejeződik a pumpálás. Az autó- és prestaszelepek sokkal korszerűbb technológiát képviselnek. Nem évülnek el, nem eresztik a levegőt. Gyakorlatilag nem igényelnek semmilyen karbantartást. Ha mégis egy retro kerékpár felújítása mellett döntesz, akkor érdemes beszerezned szelepgumit is az autentikus kivitelezés érdekében, ami nem egy nagy befektetés. Viszont számolnod kell a felsorolt hátrányok mindegyikével.